Barnebys har haft en fantastisk utveckling under året som gått. Förutom att vi både har ökat utbudet och förenklat sökandet för att göra din upplevelse bättre så har vi fyllt på vårt prisarkiv som nu rymmer närmare 40 miljoner slutpriser från auktioner världen över.

Vi välkomnar dig att söka efter unika och personliga fynd bland närmare en miljon föremål från 3 000 handlare och auktionshus, dagligen under högsäsong.

Utöver det har vi hunnit öppna Barnebys.it, vår åttonde marknad, för att italienarna lättare ska kunna ta del av världens utbud av konst, design, antikviteter och samlarföremål. Samtidigt som du och alla andra, lättillgängligt ska kunna få ta del av en av de mest spännande marknaderna för konst, design och antikviteter.
Skärmavbild 2017-12-20 kl. 13.15.24Men framför allt har vi avslutat året med att köpa två framgångsrika auktionsföretag.

Det är med stor glädje vi kan delge att Barnebys under de senaste veckorna har förvärvat de två amerikanska bolagen Simple Auction Site samt Collectors Weekly.

Barnebys vision har hela tiden varit att demokratisera branschen utan att kapitalisera på auktionshusen eller för delen konst, design och antikhandlare. I motsats till de tredjepartsplattformar som finns vill Barnebys öka auktionshusens och handlarnas affärer genom att stärka aktörernas varumärke och kundrelation. Vilket sker i en direkt relation mellan kund och auktionshus.

Idag är AI, artificiell intelligens (enkelt översatt = den maskinella förmågan att hantera kunddata och analysera beteendemönster) och att vara sökoptimerad på Google bland det viktigaste för ett företag. Kunden och kundrelationen har helt enkelt, tillsammans med varumärket, aldrig varit mer värdefull och betydelsefull än idag.

Många auktionsföretag har under de första omvälvande åren av branschens digitalisering lagt hela sin affär i knäna på tredjepartsplattformar. Med andra ord har man gett bort den ovärderliga "datan", kundrelationen och möjlighet att bygga sitt varumärke starkt. Man har gett bort själva kärnan av affären och märkligt nog har man dessutom betalat för att göra det.

Den tiden är nu förbi.
Nu kan Barnebys erbjuda varje aktör att enskilt styra sitt eget öde.

Därför har vi köpt amerikanska Simple Auction Site som är en leverantör av handels och auktionssystem. Simple auction Site är en välkänd och uppskattad aktör på den amerikanska marknaden med ett heltäckande lösning.
Utöver det har vi under året utvecklat "Skeleton" ett auktionssystem som är en white labellösning som vi erbjuder både auktionshus och handlare.

För att stärka upp den redaktionella sidan har Barnebys förvärvat Collectors Weekly som är en aggregator som kurerar innehåll inom design och samlarföremål.

Vi ser fram emot en händelserik vår där vi kommer att kunna erbjuda både användare och kunder en ännu bättre och mer relevant upplevelse.

Med det vill jag önska er en riktigt god jul!

Kommentera