Det var ingen tvekan om att ämnet lockade stor publik och att deltagarna i paneldebatten från flera kontinenter var rörande överens om att förstå vikten av varumärket för att överleva som aktör i den digitala konst- och auktionsvärlden.

Konferensen hölls i anrika Church House Conference Centre i Westminster i London och drog publik från hela världen. De fick lyssna till föredrag och paneldebatter om allt från konstmarknaden i Dubai till Brexits påverkan på auktionsmarknaden i form av förflyttad marknad och nya regelverk. Dagens konferencier var Georgina Adam, legendarisk krönikör i både The Financial Times och The Art Newspaper.

Barnebys Pontus Silfverstolpe passade även på att bjuda på helt färsk statistik och ny information ur "Barnebys Online Auction Report  - A REVOLUTION - 300 years in the making". Här kan du ladda ner rapporten!

Övriga debattörer var Bill Fine, VD för Artnet, Peter Howarth från Show Media, Guy Schooling från auktionshuset Sworders och Ossian Ward från Lisson Gallery. Moderator var Ivan Macquisten från ImacQ.

Konferensen som är årlig kommer även att gå av stapeln i New York i vår.