Pressträffen ägde rum i vår mångåriga partner Artcurials vackra lokaler med boaseringar och förgylld rokokodekor på hotell Dassault. Det är ingen tvekan om att den franska konst, design och antikmarknaden är minst sagt vital, även om vissa traditionella aktörer fortfarande har svårt att anpassa sig till "den digitala revolutionen". Barnebys har tagits emot väldigt positivt av en marknad som räknas till världens fjärde största, där utbudet av konst och antikviteter aldrig tycks sina.

De franska journalisterna fick ta del av Barnebys resa som startade för fem år sedan av tre gratisarbetare med en vision om att demokratisera auktionsvärlden, och skapa värde för såväl användare som auktionshus, till att vara världens ledande söksajt för auktioner med cirka 500 000 nya föremål varje vecka, från auktionshus och handlare världen över. Liksom vi lanserat en mängd olika funktioner såsom en av världens största prisarkiv med 17 miljoner klubbade priser på auktion, gratis värderingstjänst och aktiva bloggsidor med uppdateringar om det senaste inom konstvärlden. Idag når Barnebys ut till 1,5 miljoner besökare från 200 länder genom Barnebys sajter på sju olika språk.